משה סעדה מאשים: אלשיך טייח חקירות; שי ניצן גיבה

ישראל רובין 1 Comment on משה סעדה מאשים: אלשיך טייח חקירות; שי ניצן גיבה

סעדה טען כי פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן הוא "איש שהאמת אינה נר לרגליו" וכי "הוא מסמן מטרות ומגיע אליהן גם במחיר של עיוות דין" | ניצן ואלשיך מכחישים את טענותיו של סעדה באופן גורף

צילום: Tomer Neuberg, Miriam Alster/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים לשעבר, משה סעדה הטיח הערב (שני) טענות קשות בבכירים לשעבר ובהווה במערכת אכיפת החוק וטען לשיקולים בלתי ענייניים שמנחים אותם.

משה סעדה

עמיחי בנעט

סעדה טען בריאיון לערוץ 12, כי המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך פעל לטייח את חקירתו של מפקד להב 433, ניצב רוני ריטמן שנחשד בעבירה חמורה.

סעדה טען כי פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן הוא "איש שהאמת אינה נר לרגליו" וכי "הוא מסמן מטרות ומגיע אליהן גם במחיר של עיוות דין", כלשונו. 

הוא אמר כי המפכ"ל דאז, אלשיך שהגיע משירות הביטחון הכללי ראה במחלקה לחקירות שוטרים ארגון עוין ואגף התבטא כך בעצמו מפורשות. סעדה הוסיף וטען כי המפכ"ל לשעבר "אימץ נורמות עברייניות כדי להילחם במח"ש" ובהן "איומים, סיכולים, שקרים ושיבוש".

לצד זאת, אמר סגן ראש מח"ש לשעבר כי פרקליט המדינה דאז היה נחוש לרצות את המפכ"ל בכל מחיר. לפי טענת סעדה, הכל בכדי שלא לפגוע בחקירותיו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו, שהיו אז בעיצומן.

הוא סיפר שהופעלו עליו לחצים על מנת שלא לחקור את התנהלות המפכ"ל בפרשת אום אל חיראן, זאת לדבריו על אף שהשוטרים "זיהמו את החקירה ושיקרו". 

סעדה טען כאמור כי הסיבה לגיבוי לו זכה המפכ"ל מצידם של פרקליט המדינה והיועמ"ש הייתה אחת ויחידה- תיקי נתניהו שהתנהלו במקביל באותה עת והפכו להיות "הדבר החשוב ביותר שכל המערכת מוכוונת לפיו".

פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן הכחיש לחלוטין את טענותיו של סעדה ומסר בתגובה לריאיון כי טענותיו לא הועלו בכל שנות עבודתם יחד ולעומת זאת הועלו לראשונה לאחר שלא נבחר לראש המחלקה לחקירות שוטרים.

המפכל לשעבר אלשיך מסר כי הדברים "שקריים, מופרכים ונטולי אחיזה במציאות ואינם ראויים להתייחסות רצינית".

יוזכר, כי לפני מספר חודשים הוחלט בפרקליטות לפטר את סעדה בטענה ל"אי התאמתו לתפקיד" ולאחר שהיחסים העכורים בינו לראש המחלקה, קרן בר מנחם לא אפשרו את המשך הניהול התקין של המחלקה. סעדה מצידו הגיש מיד לאחר מכן תביעה לבית הדין לעבודה בגין התעמרות וטען כי סבל מהתנכלות על רקע שיקולים בלתי ענייניים.

חברי כנסת מהימין הגיבו הערב בחומרה לטענותיו של סעדה בריאיון. יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ אמר כי זהו יום עצוב. "יותר מדי פעמים בשנים האחרונות אנחנו נחשפים לריקבון ושחיתות בקרב הגופים שבתפקידם אמונים על אכיפת החוק והסדר במדינת ישראל", כתב סמוטריץ. הוא הבטיח כי מפלגתו תפעל לשינוי יסודי ומעמיק שישב את אמון הציבור במערכת המשפט וגופי אכיפת החוק.

ח"כ שמחה רוטמן כתב כי "הערב זה כבר ברור שמערכת המשפט זקוקה לטיפול שורש" ו"ההתנגדות האלימה של שי ניצן ושל הפרקליטות להקמת גוף ביקורת אפקטיבי נועדה להסתיר תרבות עבריינית שאין להשלים עמה".

ח"כ שלמה קרעי הגיב "כל מה שזעקנו בשנים האחרונות היה רק קצה קצהו של הטירוף שמתחולל כאן". לדבריו "רק ועדת חקירה בראשות חוקר עצמאי תנקה את המערכת".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אלשיך נראה כמו שייח מוסלמי ממזרח ירושלים..